Thursday, June 06, 2013

Hukum Cukur Rambut Bagi Perempuan

Assalamualaikum.

Pertama sekali entry nie bukan berniat untuk mengaibkan sesiapa, ia sekadar peringatan kita sesama Islam. Kalau bukan sesama kita yang menegur, siapa lagi kan ?

Hati aku terpanggil untuk buat entry pasal nie walaupun line internet dah memang kalau 400 relay dengan siput khinzir pun line nie boleh kalah =_= aku bukan lah ustazah bukan jua jemaah tabligh. Maaf andai tersalah bicara.
 



Ada yang tak setuju kah kalau aku cakap yang haram tetap haram ? Memang lah hukumnya tu boleh menjadi harus, tetapi apabila sesorang berhadapan dengan situasi yang berkait dengan nyawa. Contohnya bercukur bila nak terima jahitan empat belas ke apa ke kat atas kepala dll.

Tiada kelonggaran hukum cukur rambut bagi perempuan dengan alasan "ingin bergaya" sebenarnya. walupun cukur sikit. Kesimpulannya, bertudung lagi comel. ehiks.

Alhamdulillah, aku masih dipelihara olehNya. Aku tak ikut budaya kpop dalam berfesyen walupun aku kpoppers.

credits;
Thanks,

4 comments:

ArifahLee's said...

Perempuan nak cukur rambut, lelaki pulak nak rambut panjang. Dunia sekarang dah terbalik.


BTW, awak di tag http://hasyaifaamadariqfi.blogspot.com/2013/06/giveaway-body-mist-from-bellonista.html

Ieyra Ghani said...

betul .___. thanks tag.. naty line ok saya join :)

Nur Liyana Jasmi said...

Tagged :)

http://liyanajasmi.blogspot.com/2013/06/tagged.html

Farah Evans said...

ahaha, biasalah tu. nak ikut trend konon tapi hukum hakam agam tolak tepi ish ish ;; hai akak ieyra <3